Friday 15 August 2008

Selamat Hari Lahir

Salam buat semua…


Sudah lama tidak update dan muatkan article kat blog ini.Bukan kerana tiada idea,tetapi entah kenapa setiap kali taip article,last-last masuk ke draf. Jadi untuk start balik engine yang mula menyejuk,saya muatkan gambar-gambar dahulu.Biar gambar berbicara…..


Pada tanggal 14 Ogos adalah tarikh lahir insan yang paling saya sayang…Ibu


Pada tahun 2008,dia sudah berumur 49tahun.Entah apa yang terjadi pada abah kali ni.


“Selama ibu kahwin ini kali pertama abah bagi bunga”, senyum ibu. Sempena ulang tahun kelahiran kali ini abah dengan romantik memberi ibu bunga.


Jambangan Bunga Melahirkan CINTA

Abah cerita masa duk beli bunga ini kat amoi cina tu…


“Aji, ini bunga mau kasi ke siapa”,tanya amoi tu.


“Ini untuk awek la”, kata abah.


“Waa,aji dah tua-tua mau ada awek lagi kah?”, saya dan family ketawa




Awek Abah


Buat Isteri Tersayang


Buat Fatimah Chek, ami dan adik beradik lain mengucapkan Selamat Ulangtahun kelahiran yang ke 49..Penat lelah dan kasih sayang tanpa syarat itu,kami tidak mampu balas dengan wang dan harta.Cuma satu yang ibu perlu tahu,Kami sayang Ibu…Semoga menjadi muslimat,isteri,ibu dan guru yang solehah dan berbakti pada DIA..


Pengajaran: Jangan sangka orang tua tidak romantik.Jangan masa muda bercinta bagai nak rak.Jiwa raga nak serah,lautan api neraka nak berenang..Bagi bunga,bagi bear,bagi kad itu dan ini.Masa dah kahwin,tarikh lahir pun tidak ingat...Biar romantic kita itu mendapat pahala.. Jangan romantik yang kita lahirkan mengundang murka Allah akhirnya.Cmna nak romatik yang dapat pahala?


Lu pikir la sindiri….


"Tahun ni abah bagi bunga,tahun depan abah bagi pokok durian pulak", gurau abah.Siapa sangka orang yang suka "merotan"anak masa kecil-kecil,lani sudah pandai bercanda...


.:Amad ingatkan just in case kalian terlupa:.

No comments: