Monday 29 September 2008

Pemergian Ditangisi,Kedatangan Disyukuri


Salam buat semua…


Kita buat sekian kali akan menyambut Hari Raya Aidilfitri.Pemergian Ramadan ditangisi dan Ketibaan Syawal disambut dengan kesyukuran.Keluarga saya buat sekian kali juga beraya tidak lengkap.Jika sebelum-sebelum ini yang tiada disisi hanya Abang Ngah,untuk tahun ini Kak Long juga tiada.Ketiadaan mereka dalam erti mujahadah pada jalanNYA..insyAllah.


Berakhirnya madrasah Ramadan,meninggalkan satu soalan yang perlu kita jawap.Adakah keputusan kita selepas keluar dari madrasah Ramadan adalah tarafnya TAKWA? Jika ia,Alhamdulillah.Jika keputusannya biasa-biasa aje,kita patut istiqfar memohon ampun pada DIA.


Dapatkan kita pastikan udara yang kita hirup pada Ramadan kali ini adalah udara yang sama kita dapat hirup untuk Ramadan akan datang?

Dapatkan kita pastikan masa yang kita ada pada Ramadan kali ini adalah masa yang sama kita ada untuk Ramadan akan datang?

Dapatkan kita pastikan rezeki yang kita nikmati pada Ramadan kali ini adalah rezeki yang sama kita dapat makan pada Ramadan akan datang?

Dapakan kita pastikan NYAWA yang kita ada pada Ramadan kali ini adalah NYAWA yang sama kita ada untuk Ramadan akan datang?


Segalanya tidak pasti…


Tahniah buat para pelajar “Madrasah Ramadan” yang Berjaya mendapat keputusan TAKWA. Semoga Allah s.w.t membenarkan kita semua untuk memasuki Madrasah Ramadan pada tahun hadapan..Amin


Buat Kak Long dan Angah, Ami nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfiti dan Maaf Zahir dan Batin.Jangan nangis deh dipagi raya terutama Kak Long.


Buat Pengunjung Amadanaksoleh..saya menyusun sepuluh jari dengan jiwa penuh kasih sayang memohon ampun dan maaf jika ada terkasar bahasa dan tersalah tutur bicara.Salam Aidilfitri juga buat semua.


Selamat Hari Raya,Maaf Zahir dan Batin


p/s: Mai la datang ke rumah pada raya ke-2.


.:Amad ingatkan just in case kalian terlupa:.

No comments: