Friday 19 December 2008

Celoteh Sebelum Pulang

Seminggu meninggalkan amadanaksoleh berhabuk lantaran perbagai kekangan.Minggu ini saya ada ujian akhir bagi blok DMS (Dermatomasculoskeletal),BHP,PHOP,CRP. Sejujurnya meninggalkan blog tanpa update cukup menyeksakan perasaan,kerana hadir saya didunia blogger dengan matlamat yang tersendiri.


Microscope dan Dunia Kedokteran Yang Aneh

Alhamdulillah,tepat jam 130 petang,ujian terakhir saya tamat.Tetapi entah kenapa,idea untuk menulis masih kosong.Tidak mampu saya untuk memaksa diri untuk menulis tanpa idea dan matlamat sesuatu article itu.


“Banyak masa awak ek,sempat tulis article,”itu yang sering saya terima feedback dari sahabat-sahabat mengenai amadanaksoleh.Sebenarnya,masa itu perkara kedua dan mungkin ketiga,tetapi kemampuan menulis itu lebih kepada bagaimana kita bina idea dan lontarkan pada masyarakat.


Saya,suka menganalisis trend sahabat-sahabat di blog ini.Dan menariknya,article yang mendapat feedback yang tertinggi dan memberi kesan adalah article yang ditaip tidak sampai satu jam.Ini semua bertitik tolak dari idea dan semangat menulis yang hadir.Tetapi penah saya menulis


Berhenti

Sambung lagi

Berhenti

Sampailah 3 hari.


Tetapi feedback kurang dan saya sendiri merasakan tiada nilai hati didalam article itu.Membacanya kosong dan kurang membekas kerana ia dalam terpaksa.Saya teringat kata-kata Tok dikampung

“Tu kalau masok,”mecok” (dalam keadaan marah) biasanya tidak sedap.Kalu hati tenang,wa’se sedak walaupun sekadar ikan singgang”


Itu saja celoteh Amad untuk kali ini.Bagi saya article ini sekadar booster untuk jana article-article lain.


Pulang Ke Asal


Insyallah esok saya akan pulang ke Malaysia,jadi jumpa di P 36 Kuala Terengganu.Opss!!!


Buat Naqi dan Afif,jaga adik Nazi baik-baik.Jika nakal,jangan lupa rotan abah ada kat atas pintu tu.


Buat siapa yang baca article Saifulislam ,ingin saya pesan bahawa yang saya akui ada bincang soal perkahwinan semasa belajar,tetapi bukan saya yang mahu berkahwin.Jenuh nak dengar buzz kawan-kawan dan bertanya


“Amboi dah nak kahwin rupanya,” haishh!!!


“Ala balik lagi,bestnya!,”kata kawan.Bagi kawan-kawan yang ingin selalu pulang,jangan belajar jauh-jauh.Jangan ke Rusia,jangan ke Mesir,jangan ke Jordan,jangan ke Jepun.Mai belajar kat Indonesia.Senang balik,senang juga duit keluar kerana fakulti gemar amat tukar tarikh….


Amuk- Aku Mahu Pulang


Welcome To Indonesia,Never Ending Asia


p/s: Doakan agar saya selamat sampai dan agar perasaan mahu lempang pramugari Airasia tidak ada.(Mereka suka charge luggage mahal-mahal,ingat ayah kita kerja cop duit ke apa)


.: Amad ingatkan just in case kalian terlupa :.

12 comments:

Anonymous said...

salam...try gok dok balik... brapa kali setaun balik la ami.... manja ke apa... btw... bilik abg ngah ada mesin photostate,klu pramugai tu nk duit xtra,suh dia photostate saja..x yah mntk ngn abah :)

Dr Amad said...

Abg Ngah-Kali ni nok pecoh rekod tahun lepas.Nak try lebih dari 4kali balik setahun..hehe.Ibu rindu ke saya lebih kot dari rindu ke awak.Sal tu dia suh sy balik..hehe.

Pramugari airasia dah la charge mahal,dok.....(smbg sendiri) pulop tow...

Anonymous said...

haha fotostat duet :D

salah satu lagi adalah pasal keberkatan masa, sesak sibuk camne pun inshaAllah ade je masa untuk siapkan segala perkara, termasuklah blogging :D

menulis dengan hati untuk sampai ke hati :)

have a safe journey fahmi

Dr Amad said...

Hasanah-Alhamdulillah selamat sampai...Kerana bukan faktor masa yang memain peranan penting dalam blog lah,blog ni xupdate2...Senang cite..tiada idea deh!!!

Anonymous said...

erm..moge diberi idea trus utk menulis kat blog ni smbil2 berdakwah :)

p/s: besnye balik..mmg manje sbb asek balik je..ktrg yg mude2 nih tahun depan br balik..erm..bwk ole2 dr ganu..hehe

Dr Amad said...

Duha- Sememangnya balik kg memang best.Boleh mkn budu,kepok lekor,satar..terbaik la..hehe.Lani musim ujan,tiada ole2..hik3

sinar_islami said...

fuh..dah balik dah rupanya doktor kita ni..
ha..disebabkn kekangan masa juga la..blog ana berhabuk..mgu exm mcm ni la gayanye..esok pun exm sbnrnya..nak tolong 'bersihkn'.. :)

>>tetiba rasa tergugat la hajat tak nak balik msia next summer..

Dr Amad said...

Sinar-Ana bercanda jah...blog amadanaksoleh ini pun terbaek punya habuk minggu imtihan hari tu...Masa.Nak ana bersihkan?erm..bayarlah.50ribu rupiah satu jam...hik3.

Nti kene balik,sbb balik boleh makan banyak benda-benda best yg tiada dibumi firaun itu.

sinar_islami said...

blh2 ana book perkhidmatan tym januari..

lucu lak mcm arahan...kena balik sbb makan..ha3 tapi mmg teingt kepok leko ni

:)jom kita tgk ketebalan habuk nanti..

Dr Amad said...

Sinar- Kepok lekor dok sedak mane ujan-ujan ni...orang dok keluor kelaut.Ombok kasor...huhuh

'Abid Sakina said...

o0..gitu plak ye..kepok lekor dok sedak ujan2..?erm..xpe2,da janji nk bg kan..jgn lupe deh..=p mmg bdk manja,huk2

Dr Amad said...

nurul-Janji?huhu.fahmi lain kot yg janji tow.Cuba ingat balik,zulfahmi kan3..haha.Manja?lalala