Friday 27 March 2009

Partai Keren Sekali

Esok adalah penamaan calon tiga tempat di Malaysia iaitu Parlimen Bukit Gantang, Dun Bukit Selambau dan Dun Batang Ai. Disana ada pilihanraya,disini juga hangat dengan pemilu. Disini saya ingin berkongsi video iklan Partai Keren Sekali.

Semua sediamaklum,dengan penerbitan akhbar di pihak oposisi telah digantung. Biarkan mereka,kerana mereka tidak mahu belajar dan berubah dari sejarah yang sediada.Jadi mungkin ini adalah satu cara lain untuk menyentuh hati sanubari setiap pengundi di ketiga-tiga tempat itu. Jika TV3 tidak berminat untuk siarkan,gunalah kuasa dunia maya,Internet. Ia telah terbukti pada PRU-12 baru-baru ini.

Tidak salah untuk kita belajar dengan negara jiran kita ini...Dari dakwah dan tarbiah mahupun cara membuat iklan. Selamat berjuang buat semua di Bukit Gantang,Bukit Selambau dan Batang Ai. Kita telah menang sebelum berjuang wahai pencinta agama sekalian,kemenangan hakiki kita adalah syurga kelak.





























"Berpolitik bagi PKS itu tidak dilihat sebagai sarana balas dendam dan saling menjatuhkan,tetapi sebagai sarana untuk amar ma'ruf nahi mungkar. Oleh kerana itu PKS berkomitmen menghadirkan dan lebih mengedepankan nurani dan moral dalam berpolitik.Motivasinya bukan kekuasaan, tetapi pelayanan," Dr. H. M. Hidayat Nurwahid


P
alestine Kita Sayangi


Nota 1
: Seorang kader pernah berpesan "Lihat mereka sebagai madu' bukan musuh yang perlu kita perangi."

Nota 2: A picture speaks thousand words

Nota 3: Tertarik dengan satu slogan yang diubah dari peringatan amaran kotak ROKOK. Peringatan PKS: Memilih PKS dapat mengakibatkan rakyat sejahtera,Indonesia maju, musnahnya praktek korupsi dan meningkatnya martabat bangsa dan negara.(hahaha... keren)


.: Amad ingatkan just in case kalian terlupa :.

35 comments:

duha said...

keren~
nak vote jugak

Farhan said...

salam,
ambe dok paham mana la boh video2 ni..bahasa indon tek pun..keren tu nape?

btw, sistem pemilu kat indonesia camne sebenarnya? sama macam pilih presiden kat AS ke?ke sama mcm PRU kat Msia? ada DUN jgk ke?

Dr Amad said...

Duha- Tak payah mengade nak vote.

1. Belum cukup umur
2. Bukan warganegara sini
3. Banyak kerja sekolah tidak siap lg

Keren...

Dr Amad said...

Farhan-Aik,layan berseries-series drama Solehah dok fhm jgk ke?ekekeke.
Keren tu cm keren la.Payah nak cite..gaul dong gaul.

Sini pun lebih kurang cmtu jgk la.Aku pun tidak berapa faham sgt systemnya.Setakat aku tanya pada org-org sini,diorg skrg ni mengundi untuk kawasan dulu.Lebih kurang cm dun la kot.Then,parti mana-mana yang memiliki suara lebih dari 20% dari pemilu kawasan ini,boleh majukan calon untuk piliharaya Presiden.

Pernah tgk kertas mengundi sini? besar cm kertas majong...terkejut,gua ckp sama lu..

duha said...

erk..sini nak vote umo 17 da bole la..tapi wargenegare tu takleh wat ape la..kerjesekolah? erm..no comment..

urm..ktas mahjong?? nak suro prepare wat LI ngn belatih soca kot..hehe

p/s:tapi bahaye ktas undi besa2..nnt org sebelah/belakang nampak..UNDI ADALAH RAHSIA patutnye~

Dr Amad said...

warganegara tu boleh lagi buat...duha nikah dgn org sini...brader ojek,mamat satpam ramai lg bujang tu..hahaha.

muniri said...

incik amad...
saya mau tumpang tny...
pks ni parti paling best eh??
manifesto pks ala2 pas gitu eh??
pas2 "umno" kat sini parti ape pulak??=P

Dr Amad said...

Muniri-PKS adalah basicnya Ikhwanul Muslimin. Setiap kadernya perlu masuk usrah dan ditarbiah. Adakah Pas sama dengan PKS?...saya pun belum punyai jawapan itu...=) IA ya. Untuk makluman,reformasi 97 telah mengubah corak politik Indonesia. Saya tidak berkempen untuk mana-mana,cuma berkongsi dengan teman-teman apa itu "kepedulian"

hikmah said...

salam.
very impressive indeed.the way they approach masyarakat tu sangat terbuka and contemporary.good job untuk mereka boleh memenangi hati rakyat.a very good example yang boleh dicontohi dalam perjalanan membangunan kembali Islam di mata masyarakat insyaallah.

-yang tinggal di negara penuh corruption,kerana Islam belum tertegak-

Dr Amad said...

Hikmah- Wslm..akhirnya ada jgk yang dapat menangkap maksud article ini. Tahniah hikmah.

Bicara soal politik dalam bahasa biasa,atau pun siasah dalam bahasa arab,mengundang pelbagai pandangan org.

" Kuat kempen nampak," orang menegur.

Lain yang disampaikan,lain yang difahami.Sedangkan saya tidak berbahasa-basi,berdondang sayang bahasa.Direct...

Iklan ini boleh diambil ibrah oleh UMNO dan BN atau PAS dan PR. Masih mengikuti politik sempit yang generasi atas kita buat? tiada apa yang mampu saya perbetulkan.

Satu soalan untuk renungan...Sanggupkan Pas mengambil pelakon tidak bertudung utk berlakon iklannya?

Pas for All!?

al_madd said...

bab iklan ni..kita kena tgk gak situasi politik sesebuah negara...situasi di malaysia x sama dengan situasi dekat indonesia...

Dr Amad said...

Ahmad Fariz- Masih terbuka untuk diperbincangkan...Situasi tidak sama,mungkin benar.Tetapi tidak salah jika kita ambil lenggok dakwah mereka dan disesuaikan dengan keadaan di Malaysia.Berbeza dengan tiada inisiatif langsung.

Teruja melihat saudara non-muslim memakai baju " Kami Hindu,Kami Sokong Pemerintah Ulama"... Action speaks louder than word...keep momentum

al_madd said...

tiada inisiatif lansung tu salah fakta kot..banyak ja iklan2 untuk PR buat waktu PRU 12 dulu..macam Youth for change buat..x larat tgk dah..masalahnya kat sini kalau PAS buat pun boleh sebar kat internet ja.kalau sebar kat internet golongan2 ada internet ja boleh tgk..golongan yang selalu pakai internet ni golongan2 bandar.kalau bandar seluruh malaysia PR dah menang..yang PR kalah tu area2 kampung..kawasan yang ketinggalan dari segala sisi(tu pun ramai yang sokong PPSMI)...jadi kalau buat iklan2 banyak pun samapai x msg2 ini ke masyarakat luar bandar??

ini lain dengan PKS..indonesia mengamalkan keterbukaan.PKS boleh siar iklan ke stesen2 TV..masyarakat luar bandar di indonesia suka tgk TV malam2..jadi mesej yang hendak disampaikan itu kena..

Dr Amad said...

Ahmad Faris- Youth for change itu adalah NGO..bukan badan politik.

Membawa contoh iklan ini dengan kata lain,pihak sana perlu memwariasikan corak penyampaian maklumat.Benar TV disekat,adakah hanya perlu merintih? mereka tidak pernah mahu belajar.Kita yang perlu maksimumkan apa yang ada.Segalanya dan contoh iklan ini hanya sekelumit dari cara itu.

al_madd said...

yala..YFC memg la NGO..tapi kepala2 semua sokong PR..lagipun lebih baik iklan ni NGO buat..senang sikit kalau kena saman..haha

masalahnya kat sini bukan cerita duduk merintih..masalah kat sini adalah strategi tergantung situasi..Iklan ni memg bagus..xdak sapa nak bangkang..just kalau parti2 malaysia buat pun..publisiti x meluas..jadi rugi balik..

Dr Amad said...

Ahmad Fariz- Hehe...bila menang,tiada istilah rugi...

sinar_islami said...

test mgu ni pun dah abes..
tgk youtube di atas pun sudah..
menarik :)
bru leh singgah kat peti ni..
aleh2 byk dah org komen..

pendekatan yg jarang2 org buat..
negara jiran ni sntiasa terkedepan dalam segala hal..boleh msuk ngan semua..kekadang kita ni warga msia byk ckp tapi..ops ana msia jga.. insaf..byk kurangnya kita ni..so mana yg patut kita ubh kita ubh...kita kedepankn Islam.kita bawa islam. bukan tunjukkan lain2 kepentingan. Bru lah manusia tak kira kulit, agama akan realize apa yg ingin Islam bwa..Wallahu3alam.. slh harap betulkan

situasi di eropah pun dh tunjukkn bukti.. di gereja pun mereka sudah terbuka utk benarkn org Islam ajar mereka, even mereka sgt2 ingin thu apa Islam itu sebenarnya...hingga solat pun minta diajarkn..

kalau lah dpt realiti itu..ingin belajar cara dkwh bgitu..moga ada kesemptn..

Dr Amad said...

Sinar- Oleh itu ana pernah berkata,negara kita yang telah lama dimedan D&T,tidak salah sudi apa kiranya menoleh kebelakang sejak. Ambillah pengajaran,tactical dan cara ikhwan kita disini.

Benar,sesuaikan waqie'.Adakah dengan alasan itu,kita menolak total pendekatan mereka?

Bahkan ana lihat ada sesetengah muslim takut menyampaikan Islam pada non-muslim.Itu adalah salah satu saranan dakwah,dan menjelaskan kekeliruan mereka pada Islam juga adalah dakwah. Terima atau tidak,hidayah itu urusan Allah? Sampaikanlah

3rdmarch said...

salam..
ye ke sini 17 bole ngundi dah?

Dr Amad said...

3rdmarch- Yup,disini umur 17 dah bisa contreng

dr.radzi said...

SMMMMMMMMMMMMMMMMMMART ABIS!

to muniri : kat cni takde pas mahupun umno. jangan nak mendabik dada kata pks sama dgn pas ye? xsame langsung. ooops! hahaha...maksud saya, BANYAK yang harus diubah sebelum bole disamakan dgn PKS. ayuh berubah!=)

lagi satu,UMNO adalah 'musuh' untuk pakatan rakyat berkuasa dan memerintah. tapi 'umno' disini adalah "mad'u". yang betul mereka sokong, yang salah mereka TEGUR BAIK-BAIK. everybody learns something here??? jgn mara arr...hehe. peace.=)

Dr Amad said...

Dr Radzi- Jangan bimbang,Muniri adalah salah seorang ahli kelab UMNO Bandung...haha.

UMNO sana,dan UMNO sini serius berbeza...Yang sini aku sayang,yg sana aku hentam...wahahaha

ateeqa Y. said...

amad amad amad..


berminat gak mau tau..


ape beda nya..

UMNO sini & sana ..


bisa ngak kamu explen..?

hehe..

.
.
.


(..erkk...siyes ni mau tahu even ayt npk cam main2...huhuu..)

muniri said...

ehem2...
patut r tersedak nasi..rupenye org dok sebut nama sy kat sini...
sy just analogi jer...nk thu mana partai pembangkang mn partai pemerinth..itu jer..aiyaaa...
kalo sume parti kat sini bagus saling tegur2...bagus r...
bile r m`sia nk macm ni...

p/s:to mr radzi..tahniah ler dpt mb bru...peace(sy xemo)=P

Dr Amad said...

Ateeqa Y- UMNO sana tu,UMNO yg duk memerintah sekarang le...yg sini tu kelab UMNO luar negara.Walaupun membawa nama lebih krg sama,dr segi aktiviti dan pendekatan...saya lebih mesra dgn yg sini...masih boleh ditelan...Jelas x agaknya?

Dr Amad said...

Muniri- Idak mana pun parti sini duk tegur menegur...huhu.Ada je duk tampal poster,mai org tertentu pi koyak...hehe.Xcaye pi tnya Gapo...

MB baru? erk...duk main tikam keris nmpk...hehe.Kang ajie bersilat.Al-maklum,duk tgh epi dpt MB baru...haha.

MB ku adalah Abg Mat Said...

ateeqa Y. said...

ermm...

itu sebahagian nya saje kan..i mean intro mungkin..

terima kasih..


tapi..

kalau nak tahu, in brief..aktiviti & pendekatan UMNO sana yang dikatakan berbeza dgn UMNO sini, bley dop..?




erkk..

lau busy..tak yah explen skrg k.. :)

Dr Amad said...

Ateeqa- Sini lebih pada kebajikan pelajar..wat aktiviti2 yg bermanfaat utk pelajar.Tak sentuh tentang UMNO di Msia. Di Msia,yang rasuah boleh menang pemilihan,sini yg naik semuanya yg bersih2...amat2 berbezakan=)

ateeqa Y. said...

owh..

..

okess...da nampak hehehe..

tenqiu doc..

dr.radzi said...

teman tak layan beno main tikam2 keris ni. teman kebal ngan keris. almaklumlah, makan ubat kuat p.ramlee kat negara pasir bedengung....ngee~

p/s: muniri,emo merosakkan sistem cardio, kerana akan pam dengan lebih kerap. jadi,kurangkan emo. hahaha...

Dr Amad said...

Dr Radzi- Hahaha...bersilat la kome,maleh aku nak layan....Mung seme layan ajie.Dr P Ramlee sampailah ke Hindustan...Dag tgk lum filem "Ku tunggu Jandamu"? Anept agaknya ada cd cite ye...haha

dr.radzi said...

aku nengok cite p.ramlee ngn shah rukh khan je...

p.ramlee sebab menghiburkan dan SARAT DENGAN MESEJ bagi orang yang 'mahu dan rajin untuk berfikir' di sebalik cerita-cerita arahannya. shah rukh khan plak sbb ada orang kata dia macam aku. lalala~

Dr Amad said...

Ajie adalah Shah Rukh Khan? hohoho.. khurafat tu ajie weh...

muniri said...

hahaha patut la pak ajie jarang emo...
ngaku shah rukh khan...
kalo emo menari ngan kajol(kuch kuch hotak hei)..hahaha

Dr Amad said...

Muniri- Dia xleh nari dgn Kajol,nanti madam dia marah...wahaha